Освітній процес

Розробка виховного заходу


Тема заняття: “Пошана і любов до батьків“

Мета: Розширення знання учнів про своїх найдорожчих людей: маму і тата. Довести учнів до розуміння того, що тільки батьки найбільше піклуються про свою родину. Виховувати любов і шану до батьків, потребу турбуватися про них.

Хід заходу

1.       Вступ.
                     Родина
Ліси виростають родинами в горах,
Чайки відлітають у вирій гуртами.
Родинами плавають риби у морі.
І хмари гуртами летять над лісами,
І десь астронавт у безмежнім просторі,
І десь мореплавець у чорну годину,
І сивий дідусь у самотньому горі, 
 Усі вони мріють про рідну родину...
Ста друзів не стане у справжньому горі,
Заваляться плани, мільйони й палати,
Та сяйвом рятунку в життєвому морі 
Завжди для нас будуть - родина і мати.
                     (Я. Паладій "Абетка історії)

2.       Перевірка домашнього завдання.
-        Діти повинні підібрати вірші, прислів’я про батьків (учні розповідають).

3.       Повідомлення теми і мети.
-        Сьогодні ми поговоримо про пошану і любов до батьків.

4.       Бесіда.
Батько і мати дали нам життя і живуть для нашого життя, щастя. Не завдавайте їм болю, образ, прикрощів, страждань. Все, що тобі, вам, дають батьки - це їхня праця, піт, утома.
Вмійте поважати працю батьків. Найбільше щастя для матері й батька - ваша працьовитість, любов до науки, повага до старших, слухняність.
Ваша сім’я - це не тільки батько й мати. Це і ви діти. Це ваша поведінка, ваші вчинки. Три нещастя є в людини: смерть, старість, лихі діти - говорить українська народна мудрість.
Старість невідворотна, смерть - невмолима, а від лихих дітей дім можна вберегти, як і від вогню.
Пам’ятайте, що ранню старість і хвороби приносять не тільки праця, втома, а й сердечні хвилювання, переживання, тривоги і прикрощі за дітей своїх.

5.       Фізкультурна хвилинка.
       По долині ми гуляєм,
Фізкультхвилинку починаєм.
Справа – ліс, а зліва – поле,
Унизу іскриться море.
В небі сонечко сіяє
І з нами промовляє.
Раз, два, три, чотири, п’ять.
Будем дружними зростать.
Дуже добре будем вчитись,
Вдома, в школі не лінитись
6.       Легенда про батька.
В одній із країн в минулому був звичай, коли людина старіла, її кидали в прірву, щоб не їла задарма харчів. Та надто любив син батька, щоб це вчинити. Отож він поселив свого батька на горищі, куди завжди приносив їжу. Та настав у цій країні неврожай. Бачить батько, що син заклопотаний, увесь зажурений, і спитав у нього чому, і син розповів йому про своє нещастя. А батько порадив "Зніми з хати снопи якими вона вкрита і ще раз обмолоти їх. Зібраним зерном засій землю”. Послушний син вчинив саме так. І вродило збіжжя у них як ні в кого. Дійшли слухи і до царя про добрий урожай. Закликав він до себе того сина "Хто навчив тебе такої мудрості?". Нікуди було діватися тому чоловікові. Розповів цареві усю правду. З того часу старі батьки доживали зі своїми дітьми до старості у шані й повазі.
 
7.       Намалювати малюнок де зобразити свою родину тепер (кожен учень малює свою родину), потім намалювати свою родину в майбутньому або такою, якою ви хочете її бачити.


8.       Виставка малюнків присвячених своїй родині.

9.       Підсумок:
Я бажаю вам, діти і вашим родинам щастя і добра.

- Батько і мати - два сонця гарячі,
Що нам дарують надію й тепло,
Батько і мати... У долі дитячій 
Треба, щоб кривди між них не було.
                                   (В. Крищенко).



Розробка заняття гуртка

 "МАЛЮНОК ТА ЖИВОПИС"
ТЕМА: "ЗИМА"
МЕТА: Розвивати вміння активно спостерігати за змінами в природі. Удосконалювати зорову пам'ять. Розвивати образне мислення, композиційні і технічні навички. Виховувати любов до природи рідного краю.
Необхідні для роботи матеріали: фарби, петлі, ємність для води, палітра, олівці, гумка для стирання, папір для малювання.
ХІД УРОКУ:
1. Привітання.

2. Бесіда про зимову природу.
-        Зима...Чи можна назвати цю пору року білою, “безбарвною”? Напевно, можна, якщо кинути навкруги недбалий, неуважний погляд. Дійсно, природа завмерла і тихо спочиває до пори.
-        Якою люди уявляють собі зиму? Різною. Кожен любить свою зиму. Письменник Євген Гуцало спробував передати цю красу словами.
“Іній.
Неначе в молочній повені затонув ранковий світ. І скрізь розіллялось густе біливо туману. - завмерло і не зрухнеться в зимових полях. Десь зійшло сонце, а тепер його проміння добивається до землі. Немає вітру, а туман легшає, м'якшає, вже стоїть стіною, вже скоро і сонце зблисне з гори...
Усе вкрив іній...
Найдрібніша бадилинка обібралась інеєм. Срібні його колючки, здається, були навіть на кожній грудочці снігу, бо іній сів і на сніг. І далина сивіла так, ніби повилась найдрібнішими цятками інею, що підбілили та підсвітили далеку голубінь."

Чи сподобався вам цей текст опис?
Автор  такою любов'ю описав ранкову тишу і схід сонця.
3. Поглиблення поняття про кольорову гаму
Уважним оком побачимо безліч відтінків звичайнісінького інею; білий, рожевий, голубий, жовто-сірий, сріблястий, золотистий, сивий, кришталевий.
-        Чому такий мінливий колір?
-        Хто цей художник, що так сміливо фарбує все навкруги?
Цей незвичайний художник - сонячне світло, У звичайному сонячному промінці сховано 7 промінній різного кольору. Сонячне світло розсіюється не тільки атмосферою, а й звичайною призмою на 7 кольорів веселки: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, голубий, синій, фіолетовий.
Основними є: червоний, жовтий, синій тому, що з них можна утворити всі інші кольори.
Похідними є - оранжевий, зелений, голубий, фіолетовий - утворені при змішуванні.
Теплі - червоний, оранжевий, жовтий.
Холодні - зелений, голубий, синій, фіолетовий.
Ось ми вже знаємо, що зима не безбарвна. Людські око може розрізняти в спектрі сонячного світла 160 різноманітних кольорів, які плавно переходять один в другий і ніби зливаються.
4. Оголошення теми уроку.
Сьогодні ми будемо вчитися малювати зимовий пейзаж, ліс вбраний інеєм.
Ой, яка краса!
Ліс увесь убрався в іній,
Проти сонця він як синій.
Ох, яка краса ! 
Коротка бесіда про дерева.
-        Які породи дерев ви знаєте?
-        Яка будова дерева?
-        Чим відрізняється ялина від сосни? (Гілки звисають донизу, дивляться вверх).
Підготовка фарб. Палітра.

5. Пояснення послідовності малювання дерев.
Малювати починаємо з горизонтальної лінії, що зображує землю. Лінію поділимо на дві частини, а потім кожну ще на дві.
Посередині відрізка тонкими штрихами, пензлем з голубою фарбою намітимо стовбур ялини. Посередині лівого відрізка — стовбур сосни, правого -дуба.
Визначити висоту дерев.
Зробити контур дерева.
Дотримуватися послідовності, намалювати кожне дерево, намагаючись передати характер крони.
6.       “Озвучення” робіт: тінь від сонця; сліди під деревами ( кабана, зайця, дятла...)
7.       Підсумок уроку. 
Виставка робіт. Оцінювання.
8.       Домашнє завдання
 - Виконати ілюстрацію до твору на зимову тему.
ВИСНОВОК: Треба не тільки дивитись, а й учитись бачити, не тільки слухати, а й чути.

Немає коментарів:

Дописати коментар